Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFinley, Laura L.
TitelTeachers' Perceptions of School Violence Issues: A Case Study.
QuelleIn: Journal of School Violence, 2 (2003) 2, S.51-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-8220
SchlagwörterEducational Environment; Rural Schools; School Safety; Secondary Education; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes; Teacher Role; Violence
AbstractExamined teachers' perceptions of school violence, changes made as a result of violence, and overall school climate at a small, rural high school. Focus group data indicated that teachers had school climate concerns and feared school violence. They noted the need for an adequate physical structure to promote overall safety. They felt they should have a preventive role but were not taking many actions in this regard. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Violence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: