Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDaniels, Denise H.; Perry, Kathryn E.
Titel"Learner-Centered" According to Children.
QuelleIn: Theory into Practice, 42 (2003) 2, S.102-108Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Students; Self Determination; Student Attitudes; Student Centered Curriculum; Student Participation; Teacher Student Relationship
AbstractPresents insights from interviews with elementary students in the form of lessons learned regarding learner-centered principles and self-determination theory. Children note and endorse learner-centered principles, particularly those addressing their desires for teacher care and support, tasks promoting new learning and increased competence, and opportunities to participate in various activities with peers. Research shows relationships between children's views of classroom practices and their motivation, perceived competence, and achievement. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: