Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGriffith, James
TitelSchools as Organizational Models: Implications for Examining School Effectiveness.
QuelleIn: Elementary School Journal, 104 (2003) 1, S.29-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
SchlagwörterAcademic Achievement; Effective Schools Research; Elementary Education; Elementary Schools; Models; Organizational Effectiveness; Organizational Theories; Performance Factors; School Effectiveness; School Organization
AbstractSurveyed fifth-graders and school staff in 117 elementary schools regarding school processes and outputs. Found that the open systems and human relations models provided the best-fit statistics and explained the most variance in achievement progress, followed by the rational goal model. Explored implications for effective schools research and practical implications regarding how staff might organize and manage their schools. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: