Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWigle, Stanley E.; Wilcox, Daryl J.
TitelChanging Roles and Responsibilities of Special Educators: Implications for Teacher Education.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 25 (2003) 1, S.27-37Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterElementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Special Education Teachers; Teacher Competencies; Teacher Responsibility; Teacher Role
AbstractInvestigated the competencies of special educators on a set of 35 skills identified by the Council for Exceptional Children as important for professionals working in the area of special education. Survey data indicated that special educators perceived themselves as having relatively high competency in a broad range of the skill areas. However, they also perceived themselves as lacking in some of these important skills. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: