Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, John P., III; Girod, Mark
TitelJohn Dewey & Psychologizing the Subject-Matter: Big Ideas, Ambitious Teaching, and Teacher Education.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 19 (2003) 3, S.295-307Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterAcademic Standards; Curriculum Development; Higher Education; Low Achievement; Mathematics Education; Noncollege Bound Students; Preservice Teacher Education; Prior Learning; Psychological Needs; Science Education; Secondary Education
AbstractAsserts that Dewey's proposal that rich, engaged learning requires teachers to "psychologize" their subject matter, remains timely in today's education, especially given recent mathematics and science curricular reforms. The article contrasts his proposal with more subject-centered reforms, explaining how teachers must understand students' subject-relevant experience and how teachers can combine promising "big ideas" with sensitive analyses of students' experience to transform subject matters, especially for lower achieving students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: