Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Bohl, Thorsten |
---|---|
Titel | Aktuelle Regelungen zur Leistungsbeurteilung und zu Zeugnissen an Deutschen Sekundarschulen. Eine Vergleichende Studie aller Bundeslander--Darstellung und Diskussion Wesentlicher Ergebnisse (Recent Regulations for the Assessment of Achievement and for Grading at German Secondary Schools. A Comparative Study among all Federal Laender--Presentation and Discussions of Important Results. |
Quelle | In: Zeitschrift fur Padagogik, 48 (2003) 4, S.550-66Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0044-3247 |
Schlagwörter | Achievement; Comparative Analysis; Differences; Evaluation Methods; Foreign Countries; Grading; Instruction; Interdisciplinary Approach; Learning; Political Issues; Regional Characteristics; School Law; School Policy; Secondary Schools; Social Behavior; Special Education; Germany Performance; Leistung; Unterscheiden; Ausland; Notengebung; Schulnote; Teaching process; Unterrichtsprozess; Fächerübergreifender Unterricht; Fächerverbindender Unterricht; Interdisziplinarität; Lernen; Politischer Faktor; Regionaler Faktor; Law concerning schools; Schulrecht; Schulpolitik; Sekundarschule; Social behaviour; Soziales Verhalten; Special needs education; Sonderpädagogik; Sonderschulwesen; Deutschland |
Abstract | Discusses a comparative study of regulations for assessment of achievement and grading in German secondary schools. Results reveal schools provide alternatives to traditional grading and take into account interdisciplinary or special learning achievements and social behavior. Summarizes major results. Discusses problems in the basic conception and organization of the regulations. (CAJ) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |