Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHelwig, Charles C.; Arnold, Mary Louise; Tan, Dingliang; Boyd, Dwight
TitelChinese Adolescents' Reasoning about Democratic and Authority-Based Decision Making in Peer, Family, and School Contexts.
QuelleIn: Child Development, 74 (2003) 3, S.783-800Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterAdolescents; Adult Child Relationship; Age Differences; Childrens Rights; Cognitive Development; Context Effect; Cross Sectional Studies; Decision Making; Democratic Values; Evaluative Thinking; Family Relationship; Foreign Countries; Peer Relationship; Personal Autonomy; Social Cognition; China
AbstractThis study explored judgments and reasoning of Chinese 13- to 18-year-olds regarding making decisions involving children in peer, family, and school contexts. Findings indicated that judgments and reasoning about decision-making varied by social context and by the decision under consideration. Evaluations of procedures became more differentiated with increasing age. Findings revealed that concepts of rights, individual autonomy, and democratic norms are salient to Chinese adolescents' social reasoning. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: