Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartin, Amy Ward
TitelPlaying by Different Rules: "Gender Switching" and Critical Pedagogy.
QuelleIn: Writing On the Edge, 12 (2001) 1, S.78-86Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1064-6051
SchlagwörterLeitfaden; Communication Strategies; Critical Pedagogy; Gender Issues; Higher Education; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Writing Instruction
AbstractConsiders whether gender is significant in determining teachers' versions of critical pedagogy. Contends that in the academy, women have not had much of a choice but to be adversarial, particularly in the "feminized" field of composition and rhetoric. Concludes that by confronting students as equals rather than adversaries, educators open themselves up to the possibility of re-examining and learning about themselves and their pedagogical methods. (PM)
AnmerkungenWriting on the Edge, Campus Writing Center, University of California, Davis, CA 95616. Web site: http://wwwenglish.ucdavis.edu/compos/woe/default.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Writing On the Edge" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: