Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpalding, Elizabeth; Garcia, Jesus; Savage, Todd A.
TitelThe March of Remembrance and Hope: The Effects of a Holocaust Education Experience on Preservice Teachers' Thinking about Diversity.
QuelleIn: Multicultural Education, 11 (2003) 1, S.35-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-3844
SchlagwörterConsciousness Raising; Elementary Secondary Education; Higher Education; Immersion Programs; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Racial Bias; Student Diversity; Student Teacher Attitudes; Student Teachers
AbstractInvestigated the impact of an immersion experience, involving an interfaith trip to Holocaust sites in Poland, on preservice teachers' knowledge and beliefs regarding the Holocaust. Notes the extent to which they made connections between the Holocaust and contemporary racism, intolerance, and injustice. Pre- and post-experience data indicated that the experience effectively imparted knowledge about the Holocaust and sensitized student teachers to diversity issues. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Multicultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: