Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobinson, Maureen
TitelTeacher Education Policy in South Africa: The Voice of Teacher Educators.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 29 (2003) 1, S.19-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterEducational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Educators; South Africa
AbstractTeacher educators in post-apartheid South Africa are reconceptualizing and redesigning their preservice teacher education programs in response to new national policies. A sample of teacher educators from various institutions completed interviews about their understanding of, support for, and implementation of the new policy and problems they face in making it a reality. The article notes potential tensions between reform through legislation and reform through personal and institutional vision-building. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: