Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZambrana, Ruth Enid; Zoppi, Irene M.
TitelLatina Students: Translating Cultural Wealth into Social Capital To Improve Academic Success.
QuelleIn: Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work, 11 (2002) 1-2, S.33-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1531-3204
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Change Strategies; Early Childhood Education; Educational Needs; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Equal Education; Females; High Risk Students; Hispanic American Students; Poverty; Sex Bias; Social Capital; Socioeconomic Influences; Underachievement; Womens Education
AbstractLatina academic achievement is compromised by poverty, family responsibilities, low preschool participation, poor quality schools, limited neighborhood resources, low expectations, few role models, and gender role attitudes. These disparities contribute to psychosocial issues and are not associated with Latino cultural capital, which has not translated into social capital in U.S. society. To improve Latinas' academic success, economic and social change must precede educational change. (Contains 71 references.) (Author/TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: