Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLuera, Gail R.; Hong, Seong B.
TitelA Collaborative Long-Term Project: Early Childhood Education, Environmental Education, and Landscape Architecture.
QuelleIn: Canadian Children, 28 (2003) 1, S.9-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0833-7519
SchlagwörterCooperation; Early Childhood Education; Educational Environment; Environmental Education; Gardening; Interprofessional Relationship; Learning Activities; Partnerships in Education; Preschool Education; Reggio Emilia Approach; School Community Relationship; Young Children
AbstractDescribes how the common guiding principles of environment, representation, and collaboration in the disciplines of environmental education, early childhood education, and landscape architecture provided the foundation for a school-based garden project. Shows how the gardening activities and integration of the three philosophies helped to enhance children's individual cognitive development, foster a sense of stewardship of the environment, and provide a link between the school and community. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: