Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBennett, Mari Beth
TitelFrom Practice to Preaching: Helping Content Area Teachers Teach Comprehension.
QuelleIn: Voices from the Middle, 11 (2003) 1, S.31-34Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1074-4762
SchlagwörterContent Area Reading; Metacognition; Middle Schools; Reading Comprehension; Reading Strategies; Student Attitudes; Student Motivation; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractDescribes an informal investigation of students' familiarity with and knowledge of active reading strategies by administering the Metacognitive Awareness of Reading Strategies Inventory. Contends that student responses solidified the importance of helping students become aware of reading strategies. Concludes that the best way to encourage content area instructors to learn reading strategies is to point out the discrepancy between what they teach and what they do. (PM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Voices from the Middle" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: