Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPalmer, Rosemary G.; Stewart, Roger A.
TitelNonfiction Trade Book Use in Primary Grades.
QuelleIn: Reading Teacher, 57 (2003) 1, S.38-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Environment; Curriculum Development; Independent Reading; Nonfiction; Primary Education; Reading Instruction; Reading Material Selection; Reading Materials; Student Attitudes
AbstractFinds that many nonfiction books chosen were at inappropriate reading levels for the primary-level students. Suggests what hindered some teachers was lack of knowledge of what is available and lack of access to quality nonfiction. Provides a portrait for classroom in which a wide variety of nonfiction is available and a variety of reading levels are represented so all children can read at both independent and instructional levels. (PM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: