Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJanisch, Carole; Johnson, Margaret
TitelEffective Literacy Practices and Challenging Curriculum for At-Risk Learners: Great Expectations.
QuelleIn: Journal of Education for Students Placed at Risk, 8 (2003) 3, S.295-308Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-4669
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Improvement; Elementary Education; High Risk Students; Higher Education; Literacy Education; Minority Group Children; Student Diversity; Teacher Expectations of Students
AbstractExamined a project in an elementary school serving diverse students to promote effective literacy practices among high-risk students. Data from teacher interviews and classroom observations indicated that successful teaching and learning depended on teachers' commitment to improving their instructional practices; selection of challenging and interesting curriculum; use of whole texts; implementation of meaningful, engaging literacy practices; use of alternative assessment; and prevailing rhetoric that all children can succeed. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Students Placed at Risk" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: