Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHess, G. Alfred, Jr.
TitelReconstitution--Three Years Later: Monitoring the Effect of Sanctions on Chicago High Schools.
QuelleIn: Education and Urban Society, 35 (2003) 3, S.300-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Change; Educational Improvement; High Schools; Inner City; Interpersonal Relationship; Sanctions; Urban Schools
AbstractExamined what happened to high schools placed on probation or reconstituted in 1996 and 1997. Data were collected while monitoring the effects of a systemwide effort to redesign inner city Chicago high schools by enhancing personalism at all city high schools and increasing the pressure for academic improvement. Though little of the reorganization intended to enhance personalism occurred, students did enroll in more challenging courses, and their academic achievement improved. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: