Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, Brent; Sumara, Dennis
TitelConstructivist Discourses and the Field of Education: Problems and Possibilities.
QuelleIn: Educational Theory, 52 (2002) 4, S.409-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-2004
SchlagwörterStellungnahme; Constructivism (Learning); Educational Theories; Elementary Secondary Education; Higher Education
AbstractExamines different interpretations and versions of constructivism, highlighting common elements and points of disjuncture; exploring a possible shared intuition; discussing the ways in which constructivist vocabularies have been assimilated into the discourse of professional practice, curriculum development, and related projects; and speculating on the sorts of revisions and accommodations that might help frame relevant constructivist insights in terms that are useful and appropriate to discussions of education. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Theory" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: