Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuffman, Terry
TitelA Comparison of Personal Assessments of the College Experience among Reservation and Nonreservation American Indian Students.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 42 (2003) 2, S.1-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAmerican Indian Education; American Indian Students; College Students; Culture Conflict; Higher Education; Nonreservation American Indians; Satisfaction; Student Adjustment; Student Alienation; Student Attitudes; Student Surveys; Traditionalism
AbstractA study compared college experiences of American Indian students raised on reservations and those raised elsewhere. A survey of 232 American Indian students attending a midwestern university found that reservation students reported more difficulties with academics and adjusting to college but also reported that being in college increased their appreciation of their American Indian heritage. Contains 48 references. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: