Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLau, Kit-ling; Chan, David W.
TitelReading Strategy Use and Motivation among Chinese Good and Poor Readers in Hong Kong.
QuelleIn: Journal of Research in Reading, 26 (2003) 2, S.177-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-0423
SchlagwörterChinese; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Instructional Effectiveness; Reading Comprehension; Reading Motivation; Reading Research; Reading Strategies; Student Motivation; Hong Kong
AbstractCompares 83 good readers and 76 poor readers on their ability to use reading strategies in Chinese reading comprehension and on various reading motivation variables. Finds poor readers scored lower than good readers in using all reading strategies, and had lower intrinsic motivation in reading than good readers. Discusses implications of these findings for implementing effective reading instruction in Hong Kong Chinese language teaching. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Reading" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: