Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCretu, Daniela
TitelStudents' Motivation in Class.
QuelleIn: Thinking Classroom, 4 (2003) 2, S.21-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1392-947X
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Environment; Creativity; Critical Thinking; Instructional Effectiveness; Motivation Techniques; Reading Strategies; Secondary Education; Student Attitudes; Student Motivation; Teaching Methods; Writing Strategies
AbstractPresents an approach that teachers can use to promote and investigate students' motivation to learn in the classroom. Notes that the strategies used are from Reading and Writing for Critical Thinking courses. Explains the following motivational devices: dual-entry diary; clusters; know/want to know/learned; think/pair/share; discussion web; debate; reciprocal teaching; and situated motivation. Examines their instructional effectiveness. Finds that students' motivation is an assessment-based process. (PM)
AnmerkungenInternational Reading Association, 800 Barksdale Road, PO Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Web site: http://www.reading.org/publications/tc/.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Thinking Classroom" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: