Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerzberg, Marcus; Nagata, Noriko; Long, Joyce; Bollman, Art
TitelPostsecondary Remediation Policy: Analysis and Recommendations for Ohio's System of Public Education.
QuelleIn: Mid-Western Educational Researcher, 16 (2003) 2, S.9-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-3997
SchlagwörterAccess to Education; Admission Criteria; Articulation (Education); College Preparation; College Programs; Educational Needs; Educational Policy; Higher Education; Public Education; Remedial Programs; Ohio
AbstractReflecting national trends, a quarter of college freshmen in Ohio's public colleges and universities enroll in remedial coursework. Possible causes of underpreparedness are discussed. Policy recommendations focus on aligning high school and college requirements, developing a comprehensive K-16 continuum of assessment and intervention, K-12 school reform, improving teacher education and quality, and continuing to offer limited college-level remediation. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mid-Western Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: