Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBodrova, Elena; Leong, Deborah J.
TitelChopsticks and Counting Chips: Do Play and Foundational Skills Need To Compete for the Teacher's Attention in an Early Childhood Classroom?
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 3, S.10-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterClassroom Techniques; Developmental Stages; Early Childhood Education; Educational Environment; Family Influence; Play; Preschool Teachers; Pretend Play; Teacher Student Relationship; Young Children
AbstractDescribes negative contributors to young children's pretend play development and how early childhood educators can support both play development and foundational skills. Identifies ways that play influences development and contributes to children's ability to profit from academic activities. Offers suggestions for helping children create an imaginary situation, act out various roles, and play their play, asserting that through mature play, children learn foundational skills preparing them for academic challenges. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: