Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoberts, Lisen C.; Hill, Heather T.
TitelCome and Listen to a Story about a Girl Named Rex: Using Children's Literature To Debunk Gender Stereotypes.
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 2, S.39-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterAnnotated Bibliographies; Books; Childrens Literature; Early Childhood Education; Gender Issues; Learning Activities; Preschool Children; Reading Material Selection; Sex Bias; Sex Stereotypes; Social Attitudes; Socialization
AbstractSuggests that children's books can socialize children to cultural norms, including gender roles. Maintains that male images are more dominant in children's literature than are female images. Provides guidelines for analyzing children's books for sexism. Includes an annotated bibliography of books for 4- to 6-year-olds that break gender role stereotypes. Concludes that early childhood teachers should make a conscious effort to introduce books that are free of gender stereotypes. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: