Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuke, Nell K.
TitelReading To Learn from the Very Beginning: Information Books in Early Childhood.
QuelleIn: Young Children, 58 (2003) 2, S.14-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1538-6619
SchlagwörterBooks; Childrens Literature; Developmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Emergent Literacy; Reading Instruction; Teacher Student Relationship; Young Children
AbstractDefines informational text and discusses how it can be used appropriately in early childhood classrooms to build upon young children's curiosity, support vocabulary and world knowledge development, and develop children's concepts for reading and writing. Suggests ways educators can increase the availability of informational texts for young children. Describes classroom activities using information books, including interactive read-alouds, interest groups, purposeful writing, innovations, and teaching about text. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: