Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamens, Michele Wilson; Dolyniuk, Chrystina A.; DiNardo, Paulette
TitelPreparing Teachers for the Transition of Students with Disabilities through Community-Based Instruction.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 26 (2003) 1, S.99-118Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterAttitudes toward Disabilities; Field Experience Programs; Higher Education; Mental Retardation; Mentors; Preservice Teacher Education; Program Design; Program Effectiveness; Secondary Education; Social Cognition; Transitional Programs; Vocational Education; Work Experience Programs
AbstractTwenty-six university students participated as job-sampling mentors for an on-campus transition project for 17 high school students (ages 16- 20) with mild to moderate cognitive disabilities. The university students gained new expectations for individuals with disabilities, become more aware of attitudes toward individuals with disabilities, and learned teaching methods. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: