Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enByrnes, Deborah A.; Kiger, Gary; Schectman, Zipora
TitelEvaluating the Use of Group Interviews To Select Students into Teacher-Education Programs.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 54 (2003) 2, S.163-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterElementary Education; Evaluation Methods; Higher Education; Preservice Teacher Education; Student Characteristics; Student Evaluation; Student Teachers
AbstractInvestigated the reliability and validity of a group assessment interview procedure for evaluating the verbal, interpersonal, and leadership qualities of students applying to a teacher education program. Data on 68 student teachers who had participated in the process indicated that the group assessment overall rating predicted student teaching performance better than did academic criteria. There was high interrater reliability on the group assessment measures. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: