Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStefanou, Candice; Parkes, Jay
TitelEffects of Classroom Assessment on Student Motivation in Fifth-Grade Science.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 96 (2003) 3, S.152-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0671
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Science; Evaluation Methods; Grade 5; Performance Based Assessment; Student Evaluation; Student Motivation
AbstractExplored the claim that performance assessments foster a more positive motivational orientation for students than supplied-response assessments when used in the classroom. Fifth graders in three science classrooms were exposed to three types of assessment. Surveys investigated students' attitudes toward science, goal orientation, and cognitive engagement. Traditional paper-and-pencil tests and the performance assessments fostered more task-focused orientations than did laboratory tests. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: