Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcClure, Larry
TitelExpeditions in Learning: High School Students in the Columbia Gorge 'Enlist' in a Course That Sends Them into the Deep Waters of Project-Based Learning.
QuelleIn: Northwest Education, 8 (2003) 4, S.26-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterActive Learning; Educational Change; High Schools; History Instruction; Interdisciplinary Approach; Program Descriptions; Rural Schools; Student Motivation; Student Projects
AbstractAs part of a reform effort utilizing project-based learning, A Washington high school offered an interdisciplinary course on the Lewis and Clark Expedition. Students were involved in every phase of the course, and projects ranged from writing a textbook with third-grade partners to building a log building. The class canoed down the Columbia river in canoes they made. (TD)
AnmerkungenFor full text: http://www.nwrel.org/nwedu/08-04.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: