Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHewitt, Jim
TitelHow Habitual Online Practices Affect the Development of Asynchronous Discussion Threads.
QuelleIn: Journal of Educational Computing Research, 28 (2003) 1, S.31-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6331
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Computer Mediated Communication; Discussion (Teaching Technique); Distance Education; Educational Practices; Group Discussion; Instructional Design; Online Systems; Teleconferencing
AbstractDiscussions of distance education courses develop according to needs/interests of conference participants, course requirements, and nature of the instructor's online facilitation. Findings of this research suggest other factors. Analysis of threads and their growth patterns reveals a bias in favor of elongated note structures, explained by a tendency for computer conference users to focus on recently introduced notes and a reduced tendency to revisit older, more established notes. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Computing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: