Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerlak, Ann
TitelWho's in Charge Here? Teacher Education and 2042.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 30 (2003) 1, S.31-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterAcademic Standards; Accountability; Educational Change; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Governance; Higher Education; Preservice Teacher Education; School Business Relationship; State Legislation; State Standards; California
AbstractDiscusses forces behind the pressure for teacher educators to comply with California's State Bill 2042 (which emphasizes standards and accountability for teacher education), examining the role of the Business Roundtable (BRT) in education reform and noting why corporations should instill this form of accountability. The BRT proposes nine essential components of systematic educational reform, currently focusing on state content standards, state mandated tests, and sanctions/rewards. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: