Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSleeter, Christine
TitelReform and Control: An Analysis of SB 2042.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 30 (2003) 1, S.19-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterEducational Change; Educational Legislation; Elementary Secondary Education; Governance; Higher Education; Intellectual Development; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; State Legislation; California
AbstractAsserts that California's current education reform effort has deficiencies that exacerbate some problems and ignore others, suggesting that while standards themselves are not bad, problems arise when standards become exceedingly prescriptive and testing becomes the main tool of improvement. Some points the article discusses: silencing debates about multiculturalism, promoting anti-intellectualism and creating an authority hierarchy that locates communities at the bottom.(SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: