Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNietfeld, John
TitelBeyond Concept Maps: Using Schema Representations To Assess Pre-Service Teacher Understanding of Effective Instruction.
QuelleIn: Professional Educator, 25 (2002) 1, S.15-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0196-786X
SchlagwörterConcept Mapping; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Higher Education; Performance Based Assessment; Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation; Student Teachers; Teacher Effectiveness; Teacher Knowledge
AbstractDescribes schema representation, an authentic summative assessment tool for assessing preservice teachers' mental models for teaching. Schema representations require students to integrate and synthesize what they have learned in class and create a representation of how they plan to use their new knowledge in the classroom. They elaborate on the utility of concept mapping by allowing for more creative formats and by adding a personal dimension. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: