Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Reger, Jo; Dugan, Kimberly |
---|---|
Titel | Exploring Social Movement Theories through an Interactive Exercise. |
Quelle | In: Teaching Sociology, 29 (2001) 3, S.332-42Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0092-055X |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Course Content; Educational Strategies; Feminism; Graduate Study; Higher Education; Learning Activities; Sociology; Theories; Undergraduate Study Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Kursprogramm; Lehrstrategie; Feminismus; Aufbaustudium; Graduiertenstudium; Hauptstudium; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Lernaktivität; Soziologie; Theory; Theorie; Grundstudium |
Abstract | Describes an interactive in-class learning activity where students learn about social movement theories. Provides background information about the exercise; discusses the process of preparing and implementing the assignment; and explores the student responses. Includes an appendix and references. (CMK) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |