Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPearson, Emma; Rao, Nirmala
TitelSocialization Goals, Parenting Practices, and Peer Competence in Chinese and English Preschoolers.
QuelleIn: Early Child Development and Care, 173 (2003) 1, S.131-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterChild Rearing; Comparative Analysis; Correlation; Cross Cultural Studies; Foreign Countries; Interpersonal Competence; Mothers; Objectives; Parent Child Relationship; Peer Relationship; Preschool Children; Socialization; Hong Kong; United Kingdom (England)
AbstractExamined relations between Hong Kong and English mothers' socialization goals and childrearing practices and their impact upon preschool peer competence. Found significant correlations between socialization toward filial piety and authoritarian practices, and valuing socioemotional development and authoritative parenting for both groups. Chinese mothers emphasized socialization for academic achievement and filial piety, and authoritarian parenting more than English mothers. English mothers' authoritarian practices negatively correlated with preschool peer competence. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: