Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrusty, Jerry; Plata, Maximino; Salazar, Carmen F.
TitelModeling Mexican Americans' Educational Expectations: Longitudinal Effects of Variables across Adolescence.
QuelleIn: Journal of Adolescent Research, 18 (2003) 2, S.131-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0743-5584
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Aspiration; Adolescent Attitudes; Adolescent Development; Expectation; Grade 8; Hispanic American Students; Late Adolescents; Longitudinal Studies; Mexican Americans; Parent Influence; Self Concept; Sex Differences; Socioeconomic Status; Structural Equation Models
AbstractThis study used a national sample of Mexican Americans to develop structural equation models of the effects of 4 eighth- grade latent variables on educational expectations 6 years later. Findings indicated that parents' influences had a strong positive effect on educational expectations at late adolescence. Parents' influence dominated effects of socioeconomic status, eighth-grade achievement test scores, and self-perceptions. These latent variables explained 41 percent of the variability in educational expectations. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: