Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Gwynedd; Stead, Joan; Kendrick, Andrew
TitelJoined-Up Approaches To Prevent School Exclusion.
QuelleIn: Emotional and Behavioural Difficulties, 8 (2003) 1, S.77-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2752
SchlagwörterStellungnahme; Agency Cooperation; Behavior Disorders; Discipline Policy; Elementary Secondary Education; Expulsion; Foreign Countries; Inclusive Schools; Mainstreaming; Prevention; School Policy; United Kingdom (England); United Kingdom (Scotland)
AbstractDiscussion of findings of a study in Scotland notes that it was possible to prevent disciplinary exclusion from school, that interagency collaboration was central to this, but that strategies to prevent school exclusion often meant young people were not very fully included in the mainstream curriculum. Relevant differences in policy and practice in Scotland and England are noted. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Emotional and Behavioural Difficulties" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: