Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKenway, Jane; Bullen, Elizabeth
TitelSelf-Representations of International Women Postgraduate Students in the Global University "Contact Zone."
QuelleIn: Gender and Education, 15 (2003) 1, S.5-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0954-0253
SchlagwörterEthnic Stereotypes; Foreign Countries; Gender Issues; Globalization; Graduate Study; Higher Education; Sex Stereotypes; Womens Education; Australia; Canada
AbstractExplores the role of race and gender in shaping female postgraduate students' experiences of intercultural study, highlighting social and cultural aspects of their sojourn. Data from two small pilot projects that investigated the experiences of international female postgraduate students in Australian and Canadian universities indicate that international students' perceptions and experiences of the global university contact zone are as heterogeneous as the cohort of students being interviewed. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gender and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: