Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorales, Manual Rios; Caballero, Juan Julian
TitelPerspectives on the Formation of Indigenous Teachers for an Intercultural Teacher Education in Oaxaca, Mexico.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 24 (2002) 2, S.55-63Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterCulturally Relevant Education; Diversity (Faculty); Elementary Secondary Education; Higher Education; Indigenous Populations; Minority Group Teachers; Preservice Teacher Education; Mexico (Oaxaca)
AbstractProvides a philosophical/theoretical contextualization of how two movements (the Zapatista social mobilization uprising and the constitutional reforms and state decrees on education, culture, and customs) impacted the formation of Indigenous Teachers in Mexico, examining the considerations needed and pitfalls encountered by social activists, researchers, and authors as they worked to create and institute an Intercultural Teacher Education for the diverse indigenous populations of Mexico. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: