Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaynes Writer, Jeanette
Titel"No Matter How Bitter, Horrible, or Controversial:" Exploring the Value of a Native American Education Course in a Teacher Education Program.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 24 (2002) 2, S.9-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterAmerican Indian Education; Culturally Relevant Education; Diversity (Faculty); Elementary Secondary Education; Higher Education; Minority Group Teachers; Preservice Teacher Education
AbstractDiscusses the realities of "Native America," addressing shortcomings of teacher education programs related to indigenous peoples. The paper examines the development of a course, "Issues in Indian Education," which explores history and social justice issues involved in educating Native peoples, and describes a course, "Personal Inventory of Native Knowledge," as it relates to the development of a critical knowledge base for Native and non-Native education students. (Contains references.) (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: