Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCochran-Smith, Marilyn
TitelReporting on Teacher Quality: The Politics of Politics.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 53 (2002) 5, S.379-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Alternative Teacher Certification; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Politics of Education; Preservice Teacher Education; State Standards
AbstractResponds to the Secretary of Education's 2002 report, "Meeting the Highly Qualified Teachers Challenge," which asserts that states must transform certification requirements because while states' academic standards for teachers are low, barriers that keep out qualified people who have not completed collegiate teacher preparation are high. This editorial suggests that four critiques are essential in responding to the report: empirical, conceptual, social justice, and political. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: