Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Greer
TitelTeachers Challenging the Status Quo in the Research Interview.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 28 (2002) 3, S.275-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Reflective Teaching; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Australia
AbstractPresents findings from an Australian study that examined experienced teachers' reflective practice by asking whether a new approach generated from aspects of poststructuralism can help teachers move to more critical reflection. While earlier research indicated that very few preservice teachers challenged assumptions on which their own visually and verbally documented teaching practices were based, experienced teachers had a much stronger tendency to challenge the institutional status quo. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: