Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSumsion, Jennifer
TitelBecoming, Being and Unbecoming an Early Childhood Educator: A Phenomenological Case Study of Teacher Attrition.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 18 (2002) 7, S.869-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCareer Choice; Case Studies; Early Childhood Education; Higher Education; Metaphors; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teacher Persistence
AbstractExplored the trajectory of an early childhood educator's career commitment and eventual decision to leave teaching. Spanning 7 years, the study employed representation and analysis of metaphors as heuristic tools to illuminate the lived experience of becoming, being, and unbecoming an early childhood educator, highlighting the need to further explore the interplay between personal, relational, and contextual influences in order to develop a more comprehensive understanding of staff attrition. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: