Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMabokela, Reitumetse Obakeng; Madsen, Jean A.
TitelCrossing Boundaries: African American Teachers in Suburban Schools.
QuelleIn: Comparative Education Review, 47 (2003) 1, S.90-111Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterBlack Teachers; Elementary Secondary Education; Females; Interprofessional Relationship; Minority Group Teachers; Organizational Climate; Racial Bias; School Culture; Social Environment; Stereotypes; Suburban Schools; Teacher Role; Tokenism; Work Environment
AbstractIntensive open-ended interviews examined professional experiences of seven male and seven female African American teachers who were recruited into suburban schools to satisfy school desegregation mandates. Findings focus on respondents' heightened awareness of group boundaries in the work environment, racial differences in teachers' instructional and management practices, negative stereotypes, respondents' insider-outsider role and entrapment in the role, and special difficulties for Black male teachers. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: