Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDroit-Volet, Sylvie; Clement, Angelique; Fayol, Michel
TitelTime and Number Discrimination in a Bisection Task with a Sequence of Stimuli: A Developmental Approach.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 84 (2003) 1, S.63-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAdults; Age Differences; Children; Cross Sectional Studies; Discrimination Learning; Performance Factors; Time; Time Factors (Learning)
AbstractThis study tested 5- and 8-year-olds and adults in a bisection task with a sequence of stimuli in which time and number co-varied. Findings indicated that the number of stimuli interfered with 5-year-olds' performance on the temporal bisection task. Number interference decreased both with age and counting strategy. In the numerical bisection task, task duration did not interfere with numerical discrimination for any age group. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: