Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrost, Susan H.; Jean, Paul M.
TitelBridging the Disciplines: Interdisciplinary Discourse and Faculty Scholarship.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 74 (2003) 2, S.119-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterCollege Faculty; Higher Education; Intellectual Disciplines; Interdisciplinary Approach; Scholarship
AbstractThis qualitative study explored faculty's perceptions of the effects of sustained discourse across disciplines on attitudes and behaviors related to scholarship and intellectual interaction at one research university. Many participants reported developing new approaches for teaching and research that spanned disciplinary perspectives, enhancing their interaction with and appreciation of colleagues from other disciplines. (Author/EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: