Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStroud, Christopher
TitelPostmodernist Perspectives on Local Languages: African Mother-Tongue Education in Times of Globalisation.
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 6 (2003) 1, S.17-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
SchlagwörterAfrican Languages; Bilingual Education; Bilingualism; Foreign Countries; Indigenous Populations; Language of Instruction; Multilingualism; Power Structure; Teaching Methods; Uncommonly Taught Languages
AbstractAnalyses of how African communities use language show that indigenous languages coexist with metropolitan languages in complex configurations of speech practices. Argues that these practices should suggest a rethinking of the purpose, function, and methodology of teaching languages in developing African contexts, building on the ways that local communities use multilingualism to address power relationships inherent in local-global configuration. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: