Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoskyn, Maureen; Swanson, H. Lee
TitelCognitive Processing of Low Achievers and Children with Reading Disabilities: A Selective Meta-Analytic Review of the Published Literature.
QuelleIn: School Psychology Review, 29 (2000) 1, S.102-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterAcademic Achievement; Children; Cognitive Processes; Low Achievement; Meta Analysis; Reading Difficulties; School Psychology
AbstractThis article synthesizes some of the published literature comparing the cognitive functioning of children with reading disabilities (RD) and children with low reading and low intelligence (low achievers). Research indicates that children with reading disabilities outperformed low achievers on measures of lexical knowledge, syntactical knowledge, and visual-spatial processing, but not on measures of phonological processing. (Contains 66 references and 4 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: