Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowell-Smith, Kelly A.; Shinn, Mark R.; Stoner, Gary; Good, Roland H., III
TitelParent Tutoring in Reading Using Literature and Curriculum Materials: Impact on Student Reading Achievement.
QuelleIn: School Psychology Review, 29 (2000) 1, S.5-27Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
SchlagwörterChildrens Literature; Elementary Education; Instructional Materials; Parents as Teachers; Program Effectiveness; Reading Achievement; Tutoring
AbstractInvestigates the effects of two parent tutoring reading programs upon children's reading achievement: one that used children's literature books and one that used each child's classroom basal reading materials. Results showed that although parents implemented the tutoring programs as designed, neither tutoring program had a significant effect upon student reading achievement. (Contains 74 references and 7 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: