Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWenner, George
TitelComparing Poor, Minority Elementary Students' Interest and Background in Science with That of Their White, Affluent Peers.
QuelleIn: Urban Education, 38 (2003) 2, S.153-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0859
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Students; Inner City; Minority Group Children; Poverty; Science Education; Urban Schools; White Students
AbstractCompared poor, minority, inner-city elementary students with white, affluent students regarding students' perceptions of scientists, levels of disciplinary knowledge, sources of science information, voluntary science-related activities, and desired amounts of school science instruction. Student surveys indicated that level of science knowledge was higher among white students; attitudes toward science were more positive and the desire for more science instruction was greater among minority students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: