Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Monica; Coia, Lesley; Gallassio, Vinni; Giovannone, Jeanine; Leventhal, Allison; Olah, David; Premus, Maria
TitelA Pinch of Old, a Dash of New: Teachers Blending Their Autobiographical Voices.
QuelleIn: Perspectives on Urban Education, 1 (2002) 2, S.1-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1946-7109
SchlagwörterAutobiographies; Elementary Secondary Education; Higher Education; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Self Evaluation (Individuals); Teachers
AbstractDiscusses complexities arising when teachers and teacher educators use autobiographical texts to reflect on their personal/professional selves. Data come from an ongoing research project on teachers' autobiographies, which involves a group of educators at various stages of their career who meet regularly to write and share their autobiographies. Four perspectives on audience, self-censorship, collaborative writing, and the value of community emerged from analysis of the writings. (SM)
AnmerkungenFor full text access to this online journal: http://www.urbanedjournal.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Perspectives on Urban Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: